شرايط زندگي در تركيه براي مهاجران

۵ بازديد

زندگي در تركيه به دليل موقعيت جغرافيايي، پايين بودن هزينه هاي زندگي و رفاه مناسب، جاذبه هاي علمي و گردشگري يكي از مقصد هاي جذاب اقامتي يا توريستي براي علاقه مندان به مهاجرت است.

 شرايط زندگي در تركيه

در اين مقاله سعي كرديم شما را با شرايط زندگي در تركيه آشنا كنيم و دريابيد تصوير شما از زندگي در تركيه تا چه حد درست است.

جغرافياي تركيه

تركيه يكي از مهم ترين كشور هاي خاورميانه مي باشد كه بخشي از آن در آسيا و بخش ديگري در اروپا قرار دارد.اين كشور در شمال غربي آسيا و جنوب شرقي اروپا قرار دارد.

تركيه به دليل موقعيت جغرافيايي منحصر به فرد خود به يكي از مهم ترين مناطق جغرافيايي جهان تبديل شده است. بزرگترين شهر آن استانبول است اما پايتخت تركيه، آنكارا مي باشد.

آب و هواي تركيه

تركيه كشوري با آب و هواي چهارفصل است. مناطق شمالي تركيه آب و هواي اقيانوسي همراه با زمستان‌هاي خنك و مرطوب و تابستان‌هاي نسبتاً گرم است و مناطق جنوبي داراي آب و هواي معتدل و شرجي مديترانه اي همراه با تابستان هاي گرم و زمستان هاي معتدل گرم و باراني است.

جمعيت تركيه

تركيه يكي از كشور‌هاي پر جمعيت خاورميانه است و جمعيت آن نزديك 84 ميليون نفر مي باشد.در ليست كشورها بر اساس جمعيت تركيه در رتبه 17 قرار دارد.

 جمعيت تركيه

اين كشور81 استان دارد كه بزرگ ترين آن ها استانبول، آنكارا و ازمير است.

دين و مذهب مردم تركيه

از لحاظ ديني 99 درصد از مردم تركيه تقريبا مسلمان هستند.از لحاظ مذهبي نيز 75 تا 85 درصد اهل تسنن و 15 تا 20 درصد علوي هستند.در ميان مسلمانان اهل تسنن حنفي ها بزرگترين گروه به ‌شمار مي‌آيند.

 مساجد تركيه

وجود مساجد و كليساها در كنار هم، نشانه احترام مردم اين كشور به اديان مختلف است.

زبان مردم تركيه

زبان رسمي مردم تركيه تركي است كه يكي از قديمي ترين زبان هاي دنيا است.زبان تركي استانبولي شباهت هاي زيادي به تركي آذري دارد.در جنوب شرقي اين كشور مردم علاوه بر زبان تركي به زبان كردي نيز صحبت مي كنند.

اقتصاد تركيه

اصلي ترين منبع اقتصاد كشور تركيه گردشگري است و سالانه حدود 40 ميليون نفر گردشگر را به خود جذب ميكند و درآمد زيادي از اين صنعت نصيب تركيه مي شود. همچنين درصدي از مردم اين كشور در صنعت كشاورزي مشغول به كار هستند.

 جمعيت تركيه

حقوق پايه مردم در تركيه تركيه ماهانه ۲,۸۲۵,۹۰ لير است كه روزانه حدودا ۱۱۹,۲۵ لير مي باشد. مردم تركيه معمولا 9 ساعت در روز كار مي‌كنند. در ضمن ساعت كاري براي حقوق پايه تركيه، حداكثر ۴۵ ساعت در هفته خواهد بود.

سبك زندگي و غذاي مردم تركيه

غذاهاي تركيه تركيبي از طعم‌ها بسيار لذيذ و سنتي است.در نواحي شرقي اين كشور بيشتر غذاها بر پايه گوشت وادويه است اما هرچه به سمت غرب مي رويم غذاها به سمت گياهي با مقدار ادويه كمتر پيش مي روند.

يكي از معروف ترين غذاهاي تركيه اي دونر كباب است كه به كباب تركي هم معروف است.همچنين سوپ در بين مردم تركيه از محبوبيت بالايي برخوردار است به طوري كه پيش از هر وعده غذايي و حتي قبل از صبحانه سوپ مي خورند.

 غذا تركيه

 تركيه آشپزهاي معروفي در جهان دارد.‌ نصرت آشپز و بوراك آشپز دو آشپز معروف تركيه هستند كه طرفداران زيادي سراسر جهان دارند.

 هزينه زندگي در تركيه

به طور كلي هزينه زندگي در هر جايي بستگي به شرايط و نوع زندگي شخص دارد اما به طور متوسط شما با 3000 لير در ماه مي توانيد يك زندگي خوب در تركيه داشته باشيد.

هزينه تحصيل در دانشگاه هاي دولتي رايگان است اما در دانشگاه هاي خصوصي حدود 10000 تا 30000 لير است.

شهرهاي برتر براي زندگي در تركيه

استانبول قلب كشور تركيه و پر جمعيت ترين شهر آن است.اين شهر هم از لحاظ معيشتي هم آب و هوا براي زندگي مناسب است.از آنجا كه اين شهر قلب تركيه به حساب مي آيد، هزينه‌هاي زندگي نسبتا بالاتر بوده و جزو شهرهاي گران تركيه به‌حساب مي‌آيد.

 شهرهاي برتر براي زندگي در تركيه

آنتاليا و ازمير هم از مهمترين شهرهاي تفريحي تركيه و اولين مقصد گردشگري تركيه به حساب مي‌آيند.

اخذ اقامت در تركيه

به منظور دريافت اخذ اقامت در تركيه روش هايي وجود دارد كه به تعدادي از آن ها ميپردازيم:

1)اخذ اقامت تركيه از طريق تحصيل: تحصيل در تركيه يكي از كم هزينه ترين روش هاي اخذ اقامت است.شما مي توانيد با شركت در آزمون هاي مختلف در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا اقامت تحصيلي دريافت نماييد.با تحصيل در تركيه تا پايان دوره تحصيل مي توانيد در تركيه اقامت داشته باشيد.

2)اخذ اقامت تركيه از طريق سرمايه گذاري:با سرمايه گذاري در بانك هاي تركيه مي توان اقامت تركيه را دريافت نمود.چناچه شما در تركيه حساب بانكي داشته باشيد مي توانيد با ارائه مدارك به اداره مهاجرت اقدام به تمديد اقامت كنيد.

3)اخذ اقامت تركيه از طريق ازدواج و تولد:ازدواج با شهروندان يكي از راه هايي است كه تقريبا بيشتر كشور ها براي اخذ اقامت انجام مي دهند.اخذ اقامت تركيه نيز با ازدواج امكان پذير است.براي كسب اين نوع اقامت بايد مدت 3 تا 5 سال صبر كرد تا دولت از صوري نبودن ازدواج مطمئن شود.

يكي ديگر از راه هاي اخذ اقامت تركيه تولد فرزند است.در اين روش يكي از والدين فرزند بايد تبعه ترك باشد.

4)اقامت تركيه از طريق اجاره خانه:يكي از سريع ترين و آسان ترين روش هاي اخذ اقامت اجاره ي ملك در اين كشور است.در اين روش مي توان خانه يا اتاق هتلي را فقط به مدت يكسال اجاره كرد.بايد توجه داشته باشيد با دريافت اقامت از طريق اجاره ملك حق كار و تحصيل نداريد.

5)اقامت تركيه از طريق خريد ملك:يكي ديگر از روش هاي اقامت در تركيه خريد خانه است.با خريد خانه در تركيه ميتوان اقامت يك ساله را دريافت كرد.در صورت تمديد اقامت به مدت 5 الي 8 سال مي توانيد براي اقامت دائم در تركيه اقدام كنيد.

6)اقامت توريستي تركيه:اقامت تركيه از طريق ويزاي توريستي به 2 روش انجام مي شود:

  • اقامت توريستي تركيه بدون ويزا

مدت زمان اين نوع اقامت 3 ماه مي باشد.ايرانيان براي دريافت اقامت توريستي نيازي به ويزا ندارند و به مدت 3 ماه مي توانند بدون ويزا اجازه سكونت داشته باشند.البته طي اين مدت فرد نمي تواند فعاليت تحصيلي و شغلي داشته باشد و فقط اجازه گردشگري دارد.

  • اقامت توريستي ۶ ماهه تركيه

افرادي كه قصد حضور به مدت 6 ماه براي سفر و گردش را دارند بايد نسبت به دريافت اقامت 6 ماهه اقدام نمايند.با اين نوع ويزا هم مانند اقامت 3 ماهه اجازه تحصيل، كار و تجارت نخواهند داشت.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.