درآمد دكترها در تركيه

دكتري حرفه اي است كه در تركيه و ساير كشورها از پردرآمدترين مشاغل است. به طور تقريبي ميزان درآمد و حقوق پزشكان، متخصصان و جراحان تركيه به اين صورت است:

جراح

جراحان در كشور تركيه از دسته افرادي هستند كه درآمد بسيار بالايي دارند. حقوق اين افراد در تركيه از 40 هزار لير تا 250 هزار لير مي باشد. اين حقوق بستگي به ‌تخصص و رشته مربوطه جراح دارد.

جراح مغز و اعصاب در تركيه بهترين درآمد را دارند. يكي از جراحان موفق ايراني در تركيه دكتر ساساني متخصص مغز و اعصاب مي باشد كه درآمد آن حدود 120 هزار لير در ماه است.

دندان پزشكي و متخصص ارتودنستي

دندان پزشكان و متخصصين ارتودنستي نيز از حقوق بالايي برخوردارند. دستمزد دندانپزشكان بر اساس تجربه و مهارت متفاوت است.حقوق آن ها از 10 هزار لير شروع شده و تا 90 هزار لير مي رسد.

پزشك عمومي

فردي كه به عنوان يك پزشك عمومي در تركيه مشغول به كار است حداقل 10 هزار لير و حداكثر 25 هزار لير در تركيه درآمد دارد.

چشم پزشك

درآمد يك چشم پزشك در تركيه از حداقل ۲۵ هزار لير شروع شده و با توجه به سطح تجربه و جايگاه تا ۱۰۰ هزار لير هم مي رسد.

درآمد مدير مالي در تركيه

مدير مالي يكي ديگر از پولساز ترين مشاغل تركيه است كه نظارت بر خدمات مالي و حسابداري شركت ها دارند. اين شغل درآمد بسيار بالايي دارد و متوسط حقوق ماهيانه آن حدود 13 هزار لير است.

درآمد وكيل ها در تركيه

شغل وكالت يكي ديگر از پردرآمدترين مشاغل در تركيه محسوب مي شود. محدوده حقوق وكلا چيزي حدود 9 تا 30 هزار لير است.

البته بايد به اين نكته توجه كنيد كه وكلاي ايراني به محض ورود نمي توانند مشغول به كار شوند و بايد در دوره هاي آموزشي شركت كنند.

درآمد دامپزشك ها در تركيه

شغل دامپزشكي به دليل جايگاه ويژه حيوانات در تركيه بسيار درآمد زا مي باشد. شما مي توانيد در بخش هاي دولتي يا خصوصي مشغول به كار شويد. بر اساس قوانين تركيه تبعه هاي خارجي اجازه فعاليت در رشته دامپزشكي را ندارند. حقوق دامپزشكان حداقل از 3 هزار لير شروع مي شود.

درآمد خلبان ها در تركيه

حرفه خلباني با وجود سختي هاي فراواني كه دارد به عنوان يكي از پردرآمد ترين مشاغل تركيه شناخته شده است. خلبانان برنامه هاي آموزشي سختي را پشت سر مي گذارند و مسئوليت ايمني هزاران نفر را روزانه بر عهده دارند.

درآمد ماهيانه خلبانان در تركيه حدود ۳۰ هزار لير است.

درآمد متخصص تغذيه در تركيه

متخصصان تغذيه كه در كلينك ها و بيمارستان ها مشغول به كارهستند از جمله شاغلين پردرآمد تركيه هستند. برنامه‌ريزي و اجراي برنامه‌هاي خدمات غذايي يا تغذيه‌اي براي كمك به ارتقاي سلامت و كنترل بيماري از وظايف متخصصان تغذيه است. حقوق آن ها در سايت هاي كاريابي 3 هزار لير مي‌باشد.

درآمد متخصص بيوشيمي در تركيه

يكي ديگر از شغل هاي پردرآمد تركيه متخصص بيوشيمي است. اين شغل مربوط به استاندارد سازي كليه مراحل نتايج بيمار (از نمونه گيري بيمار تا گزارش دادن آن) را دارد.

براي آن كه در حرفه بيوشيمي تخصص بگيريد بايد ۶ سال آموزش پزشكي و ۴ سال آموزش تخصصي بگذرانيد. متوسط دستمزد اين شغل ۱۱ هزار لير مي باشد.

درآمد روانپزشك در تركيه

روانپزشكي نيز از پردرآمدترين شغل هاي تركيه مي باشد. روانپزشك فردي است كه بر روي اختلالات رواني، عاطفي و رفتاري افراد كار مي كند. ميزان حقوق يك روانپزشك در تركيه حدود 11000 لير است. هر 17 ماه نيز روانپزشكان در تركيه حدود 13 درصد افزايش حقوق دارند.

مشاغل خانگي پردرآمد در تركيه

  • آشپزي در خانه
  • مشاغل اينترنتي و دوركاري
  • ساخت زيورآلات
  • خدمات آرايشي
  • تدريس زبان
  • ترجمه و ويراستاري

در اين مقاله با مشاغل پولساز و پردرآمد تركيه آشنا شديد. در صورتي كه در هر كدام از اين مشاغل تخصص داريد مي توانيد براي مهاجرت اقدام كنيد. البته بايد توجه كنيد فقط كساني كه تابعيت تركيه دارند اجازه اشتغال در تركيه را دارند. يكي از راه هاي اخذ تابعيت خريد خانه در تركيه است.