معروف ترين بازيگران زن تركيه را بشناسيد

۸ بازديد

صنعت فيلم تركيه يكي از تاثيرگذارترين صنايع سينما در جهان است. فيلم و سريال هاي تركيه اي در سراسر جهان نيز طرفدران زيادي دارد. مجموعه اي از فيلم و سريال هاي خوب در صنعت فيلم تركيه محبوبيت و قدرداني بالايي به دست آوردند. با رشد عميق صنعت، بازيگران و كارگردانان نيز محبوبيت بين المللي را به دست آوردند. در اين مقاله قصد داريم معروف ترين بازيگران تركيه را معرفي كنيم.

هانده ارچل

هانده ارچل بازيگر و مدل مشهور، با استعداد و زيباي تلويزيون تركيه است كه در باليكسير تركيه به دنيا آمد. او تحصيلات عالي خود را در گروه هنرهاي سنتي تركيه در دانشگاه هنرهاي زيباي معمار سينان به پايان رسانده است. هانده ارچل، بازيگر جوان دوست داشتني كار خود را به عنوان مدل در رسانه ها آغاز كرد و در حال حاضر يك بازيگر برجسته تلويزيون است.

او با بازي در سريال عشق حرف حاليش نيست در نقش حيات ازون در مقابل بوراك دنيز به شهرت رسيد. او تجربه بازي در سريال هايي همچون مرواريد سياه، دختران آفتاب و... را دارد. همچنين به تازگي در سريال مست عشق به كارگرداني حسن فتحي ايفاي نقش كرده است.

فخريه اوجن

فخريه اوجن هنرپيشه تركي آلماني كه در سولينگن آلمان به دنيا آمد. هنگام تحصيل در گروه جامعه شناسي دانشگاه هاينريش هاينه در آلمان، به او پيشنهاد اجراي يك سريال تلويزيوني داده شد. او با بوراك اوزچيويت بازيگر و مدل معروف تركيه اي ازدواج كرد و صاحب فرزندي به نام كاران هستند.

فخريه اوجن در سال 2017 در ليست 30 زن زيباي جهان در رتبه نهم قرار گرفت. او در سريال هاي چكاوك، سعيد و شورا، تا حد مرگ و... بازي كرده است.

نسليهان آتاگول

نسليهان آتاگول بازيگر و مدل سرشناس تركيه اي متولد شهر استانبول استاو در رشته تئاتر دانشگاه يدي تپه استانبول تحصيل كرده است. . او با بازي در سريال هاي عشق سياه، فاتح حربيه، دختر سفير و... هنرنمايي كرده است.

نسليهان در طول دوران بازيگري خود جوايز متعددي را براي بازي هاي خود دريافت كرده است. نسليهان با كادير اوغلو بازيگر معروف تركي ازدواج كرده است.

دمت اوزدمير

دمت اوزدمير بازيگر، مدل و رقصنده مشهوراست كه در ازميت تركيه متولد شده است. او با شخصيت آيلين در سريال درام به تو يك راز خواهم گفت به شهرت رسيد. او در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترين مدل زن و بازيگر تركيه انتخاب شد. دمت در سريال پرنده سحرخيز هم بازي جان يامان شد. اين سريال طرفداران بسيار زيادي پيدا كرد.

اگر قصد خريد خانه در تركيه را داريد مي توانيد به سايت ما مراجعه كرده و با مشاوره بهترين خانه در تركيه را بر اساس بودجه و شرايط خود خريداري كنيد.

طوبي بويوك ‌اوستون

طوبي بويوك اوستون بازيگر تركيه اي متولد استانبول و يكي از محبوب ترين و برجسته ترين بازيگران زن تركيه­اي است. او نه تنها در تركيه بلكه در كشورهاي عربي نيز بازيگر بسيار محبوبي است. او فارغ التحصيل دپارتمان تزيينات صحنه و طراحي لباس دانشگاه هنرهاي زيباي سينان است.

 او برنده جوايز متعدد و پردرآمدترين بازيگران زن تركيه است. طوبي بويوك در مجموعه هاي تلويزيوني از جمله عشق پول سياه، جسور و زيبا، دختر سفير و... بازي كرده است.

برن ساعت

برن ساعت يك هنرپيشه اهل تركيه است كه در آنكارا متولد و بزرگ شده است. او از آغاز فعاليت حرفه‌اي‌ اش تحسين‌ هاي متعددي را براي بازيگري‌اش دريافت كرده است.

 او براي مدت كوتاهي در دانشكده علوم اقتصادي و اداري دانشگاه باشكنت شركت كرد و سپس حرفه بازيگري را دنبال كرد. او شهرت خود را مديون بازي در سريال عشق ممنوعه است. برن در سريال فاطماگل و موهبت نقش آفريني كرده است.

هازال كايا

هازال كايا بازيگر موفق و زيباي تركيه اي است كه در غازي انتپ تركيه متولد شد. او به زبان هاي انگليسي، آلماني و ايتاليايي تسلط دارد. او در سريال هاي موفقي همچون اسمش را فريحا گذاشتم، عشق ممنوع، مارال، حكايت ما و... ايفاي نقش كرده است. او براي در سريال اسمش را فريحا گذاشتم جوايز متعددي را كسب كرد.

برگزار كورل

برگزار كورل بازيگر، مجري تلويزيون و خواننده ترك متولد استانبول تركيه است. او تحصيلات عالي خود را در رشته تئاتر در دانشگاه هنرهاي زيباي معمار سينان به پايان رسانده است.

برگزار كورل در طول دوران تحصيلي خود در نمايشنامه ها و فيلم هاي كوتاه مختلف شركت كرد. او در طول فعاليت خود جوايز بيشماري به دست آورد. او در سريال هاي شاخه زيتون، هزار و يك شب، كارادايي و... نقش آفريني كرده است.

برترين سريال هاي تركيه اي

  • سريال تركي گلپري
  • سريال تركي سوگند
  • سريال تركي ايزل
  • سريال تركي قيام عثمان
  • سريال تركي لطيفه
  • سريال تركي كارادايي
  • سريال تركي عشق سياه
  • سريال تركي عطر عشق
  • سريال تركي سيب ممنوعه
  • سريال تركي عشق اجاره اي
  • سريال تركي استانبول ظالم
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.