جاذبه هاي گردشگري در تركيه- قسمت دوم

۷ بازديد

تركيه يكي از مقاصد اصلي گردشگري در جهان است. جاذبه هاي توريستي در تركيه براي افرادي با علايق مختلف بسيار است. تركيه با خط ساحلي خيره كننده، دهكده هاي عجيب و غريب و ميراث فرهنگي بي نظيري آراسته شده است. با وجود بسياري از مقاصد شگفت‌انگيز، ما در اين مقاله تعدادي از جاذبه هاي گردشگري جذاب در تركيه را براي شما گردآوري كرديم. با ما همراه باشيد.

تئاتر آسپندوس

تئاتر آسپندوس كه يكي از بهترين تئاترهاي باستاني حفظ شده ي دوران باستان است در جنوب شهر آنتاليا قرار دارد. اين تئاتر با 15000 صندلي به‌ عنوان بهترين نمونه بازمانده از يك تئاتر كلاسيك در جهان پا برجاست.

امروز، اين تئاتر ميزبان جشنواره سالانه اپرا و باله آسپندوس است. تئاتر آسپندوس توانسته تا به امروز بدون از دست دادن تقريباً هيچ يك از ويژگي هاي اصلي خود باقي بماند.

ساحل پاترا

پاتارا يكي از سواحل باشكوه تركيه است كه به خاطر خط ساحلي طولاني اش معروف است. پاترا در ساحل جنوب شرقي فتحيه واقع شده است و به دليل فضاي زيادي كه دارد مورد علاقه گردشگران است؛ حتي در تعطيلات شلوغ تابستان، باز هم جذب جمعيت نخواهيد شد و مي توانيد يك نقطه آرام و دور از جمعيت پيدا كنيد.

ساحل پاتارا همچنين محل پرورش لاك پشت هاي در حال انقراض است.

اولودنيز

اولودنيز معروف ترين ساحل تركيه است كه در منطقه‌ي فتحيه‌ي استان موغله قرار گرفته است. اين ساحل منحصر به‌ فرد جنگلي سرسبز را با آب‌هاي سبز آبي زيبا تركيب مي‌كند. اين ساحل به خاطر سايه‌ هاي فيروزه‌اي خود معروف است و يكي از سواحل مديترانه‌اي است كه بيشترين عكس‌برداري را دارد.

اولودنيز همچنين به دليل مناظر پانوراماي منحصربه فردش به عنوان يكي از بهترين مكان هاي جهان براي پاراگلايدر در نظر گرفته مي شود. اولودنيز با توجه به آب‌هاي شفاف و غارهاي زيرآبي و جانوران غني خود، فرصت‌هاي غواصي را نيز فراهم مي كند.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد يا مسجد آبي كه در شهر استانبول قرار دارد يكي از باشكوه ترين مساجد كشور تركيه مي باشد. مسجد آبي نه تنها به دليل 6 مناره، بلكه به دليل تزئينات و نورپردازي داخلي، جايگاه منحصر به فردي دارد.

اِفِسوس

افسوس يك شهر بندري باستاني بود كه خرابه هاي آن در تركيه امروزي به خوبي حفظ شده است. اين شهر زماني مهم ترين شهر يونان و مهم ترين مركز تجاري در منطقه مديترانه به حساب مي آمد.

 گردشگران در افسوس مي توانند معماري كلاسيك يونان را تا حمله به امپراتوري روم و گسترش مسيحيت تماشا كنند. امروزه افسوس در ساحل غربي تركيه، در 80 كيلومتري جنوب ازمير است.

پرگامون

پرگامون يك مكان باستان‌شناسي معروف در تركيه است كه در زمان سلسله آتاليد پس از مرگ اسكندر مقدوني توسعه يافت. بقاياي معبد پرگاموم كه زماني يكي از مهم‌ترين كتابخانه‌هاي جهان باستان بود در حال حاضر مكان هاي باستان شناسي مهمي در تركيه هستند. پرگامون توسط يونسكو به عنوان ميراث جهاني نيز ثبت شده است.

اگر قصد اقامت در تركيه داريد با مراجعه به سايت ما مي توانيد شرايط، مدارك و هزينه اقامت را در سايت ما ببينيد.

آني

آني شهري باستاني در جاده ابريشم است كه هم مرز با ارمنستان است. اين شهر بيش از 1600 سال پيش تأسيس شد اما ديگر مسكوني نيست. آني به دليل زلزله، حملات مغول و مسائل راه تجارت ويران شد.

خرابه هاي بسياري در محوطه باستاني باقي مانده است كه دو مورد از برجسته ترين آنها عبارتند از كليساي سنت گرگوري و كليساي رستگار.

سفران بولو

سفران بولو شهري در استان كارابوك در منطقه درياي سياه تركيه است. سافران بولو كه در حال حاضر در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده، زماني يك مسير تجاري بوده است. اين شهر حفاظت شده از عمارت هاي چوبي بازسازي شده تشكيل شده است كه قبلاً خانه تاجران ثروتمند بوده است.

 سفران بولو همچنين به خاطر شيريني‌هاي سنتي و صنايع دستي‌اش معروف است و مغازه‌هاي زيباي زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد سوغاتي‌هاي بي‌نظيري را در آنجا تهيه كنيد.

تركيه مقصد عالي براي گشت و گذار و گردشگري است. اكنون كه باورنكردني ترين جاذبه هاي توريستي تركيه را شناختيد در سفر به تركيه به ياد داشته باشيد كه در ميان خرابه‌هاي باستاني قدم بزنيد، حواس خود را با مناظر طبيعي مجذوب كنيد، از غذاهاي لذيذ محلي از گرماي سواحل لذت ببريد.

جاذبه های گردشگری ازمیر

۱- ازمیر آگورا (Izmir Agora)

در این منطقه می توانید آثار باقی مانده از بازاری را ببینید که زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشت. این خرابه ها مربوط به یک بازار تاریخی هستند که قدمت آن به ۲ هزار سال پیش بر می گردد. کانال آبی که در آن زمان در این منطقه جاری بود، همچنان وجود دارد و از وسط این بازار می گذرد.

غذاهای معروف ازمیر

۱- کوفته ترکی( Köfte)

این نوع کوفته در حقیقت گوشت بره یا گاو است که به صورت کوفته قلقلی در‌ آمده است. این نوع کوفته را می‌توان به صورت آب‌پز شده، به صورت ساندویچ، با سالاد یا همراه با ماست سرو کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.