جاذبه هاي گردشگري در تركيه- قسمت اول

۶ بازديد

تركيه يكي از مقاصد اصلي گردشگري در جهان است. جاذبه هاي توريستي در تركيه براي افرادي با علايق مختلف بسيار است. تركيه با خط ساحلي خيره كننده، دهكده هاي عجيب و غريب و ميراث فرهنگي بي نظيري آراسته شده است. با وجود بسياري از مقاصد شگفت‌انگيز، ما در اين مقاله تعدادي از جاذبه هاي گردشگري جذاب در تركيه را براي شما گردآوري كرديم. با ما همراه باشيد.

مسجد اياصوفيه

مسجد اياصوفيه كه به عنوان يكي از زيباترين ساختمان‌هاي جهان شناخته مي‌شود به عنوان هشتمين عجايب جهان شناخته شده است. اين كليسا كه توسط امپراتور بيزانس پس از ميلاد ساخته شد، به عنوان بزرگترين دستاورد معماري امپراتوري بيزانس شناخته مي شود و به مدت 1000 سال بزرگترين كليساي جهان باقي مانده است. اين كليسا بعد از فتح عثماني ها به مسجد تبديل شد.

 اياصوفيه در سال 1935 به موزه تبديل شد و اكنون به عنوان يكي از برترين جاذبه هاي گردشگري فهرست شده است اين موزه توسط يك گنبد مركزي پوشيده شده است كه بر روي چهار ستون قرار گرفته است. هنگام ورود به ساختمان، موزاييك هاي باورنكردني و ديگر اشكال ديدني هنر و معماري را مشاهده خواهيد كرد. اين بناي تاريخي معروف براي هر گردشگري كه به اين كشور سفر مي كند، ضروري است.

كاپادوكيا

كاپادوكيا يكي ديگر از مكان هاي تاريخي در آناتولي مركزي تركيه است. چشم انداز كاپادوكيا شامل گستره هاي چشم گيري از سنگ هاي آتشفشاني نرم است كه در اثر فرسايش به مخروط ها، دره ها و غارها تبديل شده اند. كاپادوكيا سرزميني است كه به دليل صخره‌هاي متمايز، ميراث تاريخي و سفرهاي ديدني با بالون‌ معروف است.

شما مي توانيد اين مقصد را با پاي پياده كشف كنيد، اما اكثر بازديدكنندگان نيز ترجيح مي دهند اين منظره شگفت انگيز را از يك بالون ببينند يا در دره هاي سرخ اسب سواري كنند.

قصر توپكاپي

كاخ توپكاپي استانبول يكي از پربازديد ترين موزه هاي تركيه است كه شما را به دنياي خارق العاده و مجلل سلاطين مي برد. فضاي داخلي اين كاخ، با كاشي كاري‌هاي پر زرق و برق و تزئينات جواهرآلات مجلل پر شده است. در اين موزه، ميهمانان مي توانند تمام اقلام جمع آوري شده از امپراتوري عثماني، از جمله مجموعه اسلحه هاي خزانه داري امپراتوري، نقاشي هاي مينياتوري، نسخه هاي خطي، كتاب و غيره را مشاهده كنند.

موزه كاخ توپكاپي نه تنها به خاطر معماري و مجموعه‌هايش، بلكه به خاطر تاريخ و فرهنگ امپراتوري عثماني كه به ياد مي‌آورد، قابل توجه است. باغ‌هاي عمومي اطراف زماني تنها حوزه سلطنتي بود، اما اكنون به روي عموم باز است.

اگر قصد خريد خانه در تركيه را داريد مي توانيد به سايت ما مراجعه كرده و با مشاوره بهترين خانه در تركيه را بر اساس بودجه و شرايط خود خريداري كنيد.

پاموكاله

پاموكاله يكي از باورنكردني ترين عجايب طبيعي جهان است كه در جنوب غربي تركيه در نزديكي شهري به نام دنيزلي قرار دارد. اين مركز آبگرم كه در بالاي تراورتن ها قرار دارد توسط رومي ها تصرف شد. پاموكاله داراي آب‌هاي حرارتي غني از مواد معدني است كه از سنگ هاي تراورتن سفيد عبور مي‌كنند و فوايد درماني بسياري دارد.

 شما پس از كاوش در تئاتر باستاني، بقاياي آگورا، سالن بدنسازي، گورستان و دروازه هاي بزرگ شهر مي توانيد در آب هاي غني از مواد معدني كه اين شهر آبگرم باستاني را معروف كرده است، در استخر عتيقه شنا كنيد.

صومعه سوملا

صومعه سوملا(صومعه مريم مقدس) يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري تركيه است كه در شهر ترابزون در بالاي كوه هاي زيگانا قرار دارد. اين صومعه توسط دو راهب تأسيس شد و اين مكان را به مريم مقدس وقف كردند.

اين صومعه همچنين داراي چشمه مقدس، برج ناقوس،  نمازخانه، مهمانسراي، كتابخانه و اتاق هاي شاگردان است. اين مكان در زمان امپراتور روم شرقي محلي براي آموزش بود و سلاطين عثماني براي احترام به صومعه هدايايي تحويل مي دادند.

كوه نمرود

كوه نمرود كه در جنوب شرقي تركيه مي باشد در يكي از بلندترين قله‌هاي كوه‌هاي توروس قرار دارد. سرهاي سنگي غول پيكر خدايان و الهه هاي فراموش شده كه از قله به بيرون خيره شدند فضايي ترسناك را بر فراز قله كوه ايجاد مي كنند.

كوه نمرود زماني توسط اين مجسمه‌هاي عظيم محافظت مي‌شد كه متأسفانه امروز فرو ريخته‌اند. محبوب ترين زمان براي بازديد هنگام طلوع خورشيد است، بنابراين مي توانيد مجسمه ها را در حالي كه از تاريكي بيرون مي آيند تماشا كنيد.

تركيه مقصد عالي براي سفر و گردشگري است. اكنون كه باورنكردني ترين جاذبه هاي توريستي تركيه را شناختيد در سفر به تركيه به ياد داشته باشيد كه در ميان خرابه‌هاي باستاني قدم بزنيد، حواس خود را با مناظر طبيعي مجذوب كنيد، از غذاهاي لذيذ محلي از گرماي سواحل لذت ببريد.

جاذبه های گردشگری ایسلند

۱- کلیسای هالگریم (Hallgrims*******kja)

کلیسای هالگریم در سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۶ ساخته شد و به افتخار هالگریمور پتورسون، از شعرای ایسلند، به این نام خوانده می‌شود. طراحی متمایز کلیسا از کوه‌ها، یخچال‌های قطبی و ستون‌های بازالتی آتشفشانی که در سراسر چشم‌اندازهای کشور ایسلند دیده می‌شوند، الهام گرفته شده است. این کیسای لوتریانیسم با ۷۴٫۵ متر ارتفاع، یکی از بلندترین سازه‌های کشور به شمار می‌رود و روی تپه‌ای بر فراز شهر ریکیاویک، پایتخت ایسلند، قرار دارد. در جلوی کلیسا، مجسمه «لیف اریکسون»، کاوشگر اسکاندیناویایی، نخستین فرد اروپایی‌ که ۵۰۰ سال قبل از کریستف کلمب وارد آمریکای شمالی شد، قرار دارد.

غذاهای معروف ایسلند

۱- هارفیسکور Harðfiskur

Harðfiskur (که به معنای واقعی کلمه به “ماهی سخت” ترجمه می شود) یک غذای محبوب ایسلندی است. این ماده از ماهی ، گوساله یا گرگ است که در هوای سرد ایسلند خشک می شود تا زمانی که توسط باکتری ها بهبود یابد. مردم محلی آن را به عنوان یک میان وعده با پروتئین بالا یا در نمک و کره ریخته می کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.