بهترين نوشيدني ها در تركيه

همه چيز درباره تركيه

بهترين نوشيدني ها در تركيه

۴ بازديد

كشور تركيه در همسايگي ايران قرار دارد به همين علت شباهت زيادي با فرهنگ غذايي مردم كشور ما دارد. مردم تركيه به خوراكي ها و نوشيدني ها اهميت زيادي مي دهند. نوشيدني ها مانند غذاها تنوع بالايي دارند.

 نوشيدني هاي تركيه به نوشيدني هاي سرد و نوشيدني هاي گرم تقسيم مي شوند. در اين مقاله به معرفي بهترين نوشيدني ها در تركيه مي پردازيم.

چاي تركي(Turkish Tea)

شايد به اشتباه تصور كنيد كه قهوه نوشيدني ملي تركيه است اما در واقع چاي تركي يكي از محبوب ترين نوشيدني هاي اين كشور مي باشد و مردم اين كشور روزانه مقدار بسياري چاي مصرف مي كنند. چاي را در استكان هاي كمر باريك كه زير آنها نعلبكي گذاشته شده است سرو مي كنند. چاي تركي غليظ تر و گس تر از چاي ايراني است و معمولا تلخ هستند.

معروف ترين برند چاي Caykur است كه در شهر ريزه در شمال غربي تركيه است. اصطلاح "چاييش مثل چايي پاشاست" در بين مردم تركيه رايج است. آن ها در زماني كه چاي نه خيلي داغ و نه خيلي خنك باشد و كاملا مناسب خوردن باشد از اين اصطلاح استفاده مي كنند.

قهوه‌ي ترك (Turkish Coffee)

قهوه ترك از نوشيدني هاي معروف تركي است كه طرفداران خاص خود را دارد. قهوه ترك به قدري تلخ است كه ممكن است برخي مايل به نوشيدنش نباشند. قهوه ترك غلظت بالا و رنگ سياهي دارد كه در فنجان هاي كوچك همراه با يك ليوان آب سرد سرو مي شود كه دليل آن پاكسازي كام است.

"مننگيچ" قهوه مخصوص ترك است كه از دانه ي درختچه توت درست مي شود و شباهت زيادي به مغز پسته دارد. اين نوع قهوه فاقد كافئين است. نوع ديگري از قهوه تركي "ديبك" است كه غلظت كمتري نسبت به قهوه مننگيج دارد. همچنين سبك تر و شيرين تر است.

سالپ يا ثعلب (Salep)

سالپ يا ثعلب نوشيدني گرم است كه از آرد ثعلب ،شيرداغ و دارچين درست مي شود و در فصل زمستان بسيار كاربرد دارد. ثعلب يك نوشيدني خوشمزه و شيرين است كه شباهت زيادي به فرني ما ايراني ها دارد. امروزه ثعلب فقط در برخي از شهر ها مانند استانبول و توسط افراد قديمي تهيه مي شود.

 از اين نوشيدني بيشتر در وعده هاي صبحگاهي استفاده مي شود. ثعلب علاوه بر طعم خوشمزه و لذيذش فوايد درماني فراواني دارد. از جمله فوايد آن مي توان به درمان سرماخوردگي، سرفه و برونشيت اشاره كرد. در قديم اين نوشيدني را به صورت خانگي تهيه مي كردند اما امروزه پودر آماده آن در فروشگاه موجود مي باشد.

ايهلامور(Ihlamur)

يكي ديگر از نوشيدني هاي گرم تركي، ايهلامور است كه از دم كرده برگ گياهي با همين نام تهيه مي شود. اين نوشيدني خواص بسيار زيادي دارد و بيشتر در فصل زمستان مصرف مي شود. از جمله خاصيت هاي آن مي توان به جلوگيري از آنفولانزا، سرماخوردگي، بهبود بيماري هاي تنفسي، درمان تيرگي زيرچشم و... اشاره كرد.

اگر قصد اجاره يا خريد خانه در تركيه را داريد حتما به سايت ما سر بزنيد و  از متخصصان ما در اين زمينه مشاوره بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر اينجا كليك كنيد.

آيران (Iyran)

آيران يا همان دوغ در تركيه مخصوصا تابستان طرفداران زيادي دارد. آيران از  ماست، آب و نمك درست مي شود. گردشگران خارجي كه به تركيه سفر مي كنند آيران را به خصوص با كباب ها و غذاهاي گوشتي امتحان مي كنند. آيران هاي خانگي در روستا تهيه مي شود كف زيادي دارند و مانند دوغ هاي محلي عطر و طعم لذيذي دارند.

 لاهوسا شربتي يا شربت زائو (Lahusa Aherbeti)

لاهوسا شربت سنتي تركيه است كه مخصوص زنان باردار يا زناني كه زايمان كرده اند است. اين شربت داراي بسيار مقوي است و به افزايش شير مادر و تسكين درد كمك مي كند.

 طرز تهيه اين شربت بسيار سخت است و از 40 نوع ادويه مخصوص تركي تهيه مي شود.

بوزا(Boza)

بوزا يكي ديگر از نوشيدني هاي محبوب و سنتي تركيه است كه بيشتر در فصل زمستان از آن استفاده مي كنند. با اينكه بوزا به صورت سرد سرو مي شود اما براي تقويت و گرم كردن بدن به كار برده مي شود. اين نوشيدني بافتي غليظ مانند اسموتي، رنگي نسبيتا تيره و مزه اي شيرين دارد و مواد تشكيل دهنده آن ارزن،‌ آب و شكر و مخمر است.

نوشيدني بوزا را با نخود برشته يا دارچين سرو مي‌كنند. اين نوشيدني خوشمزه در كشور هاي ديگري از جمله قزاقستان، قرقيزستان، بلغارستان، ارمنستان و... تهيه مي شود.

در آخر اميدواريم اگر به تركيه سفر كرديد با توجه به سليقه شخصيتان، هر كدام از اين نوشيدني ها را در فصل مناسب و همراه با غذاي دلخواه نوش جان كنيد و لذت ببريد.

 

مقوی ترین و سالم ترین غذاها

کاکائو

این مقاله لیستی از 50 نوع از مقوی ترین غذاهای موجود در دنیا که شامل تمام گروه های غذایی می باشد را در بر می گیرد. ما اغلب کاکائو را با شکلات های شیرین به هم مرتبط می دانیم و در واقع این مورد یکی از مواد مغذی موجود در اطراف ما می باشد.بهترین و مقوی ترین غذاها برای نوزادان

1-کاکائو – پودر کاکائو

کاکائو یا پودر کاکائو فوق العاده مغذی است و در هر 100 گرم از آن میزان مواد مغذی زیر بسیار بالا است:

  • منگنز: % 192 RDA
  • مس: % 189 RDA
  • منیزیوم: % 125 RDA
  • آهن: % 77 RDA
  • فسفر: % 73 RDA

به عنوان نتیجه، یک قاشق تا دو قاشق غذاخوری برای دریافت کافی مواد معدنی ضروری است. علاوه بر این بررسی های سیستماتیک اخیر نشان می دهد که پلی فنول های کاکائو جریان خون را بهبود می بخشد، فشار خون را کاهش می دهد و عملکرد عصبی را در سن ما کاهش می دهد.غذای مقوی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.