معرفي مراكز خريد استانبول

همه چيز درباره تركيه

معرفي مراكز خريد استانبول

۴ بازديد

استانبول بزرگ ترين و پرجمعيت ترين شهر تركيه است كه در شمال غربي اين كشور در منطقه مرمره قرار گرفته است. اين شهر قديمي و بزرگ را فقط به جاذبه هاي ديدني و تاريخي اش شناخته نمي شود بلكه مراكز خريد مدرن و فروشگاه‌هاي لوكس در دو سوي اروپايي و آسيايي، استانبول را به مقصدي مورد علاقه براي بسياري از گردشگران خارجي تبديل كرده است.

در اين شهر مراكز خريد بزرگ و مجلل يا مراكز خريد كوچك و ارزان همگي در دسترس هستند. در ادامه با همراه باشيد تا با برخي از بهترين مراكز خريد استانبول آشنا شويد.

مركز خريد استانبول(Mall of Istanbul)

يكي از محبوب  ترين مراكز خريد در بخش اروپايي تركيه استانبول مال است. در اين مركز خريد 350 فروشگاه با معروف ترين برند هاي خارجي دنيا يافت مي شود. برندهاي معتبري از جمله YKM، Koçtaş، Media Markt، Victoria Secret، Zara و... در استانبول مال وجود دارد. همچنين از بزرگ ترين نمايندگي هاي LCW در اين مركز خريد  قرار دارد.

 اين مركز خريد امكانات تفريحي بسياري از جمله بزرگ ترين و مدرن ترين شهربازي سرپوشيده اروپا(MOI Park)، بزرگ ترين سينماي تركيه با 16 سالن(Cineteck)، سالن هاي تئاتر(MOI Sahne)، فودكورت هاي هيجان انگيز و هتلي با 300 اتاق خواب دارد. ساعت كاري اين مركز خريد از ساعت 10 صبح تا 10 شب مي باشد.

ايستينه پارك(Istinye Park)

مركز خريد ايستينيه پارك يكي از مدرن ترين مراكز خريد در شهر استانبول است. اين مركز خريد در ساري ير واقع شده است. در اين مركز بيش از 300 فروشگاه لوكس و برند هاي معتبري همچون Prada، Dior، D&G،  Fendi، Bershka، Zara و... موجود مي باشد. سقف شيشه اي ساختمان متحرك بوده و با توجه به آب و هوا باز و بسته مي شود.

ايستينه پارك 12 سالن سينما، مركز سرگرمي كودكان، آكواريوم عظيم، سالن ورزشي، كافه و رستوران دارد. اين مركز خريد در طول سال هاي فعاليتش جوايز متعددي نيز به دست آورده است. ساعت كاري اين مركز خريد از ساعت 10 صبح تا 10 شب مي باشد.

مركز خريد زورلو(Zorlu Center)

مركز خريد زورلو يكي ديگر از بهترين مراكز خريد قسمت اروپايي استانبول است كه در منطقه ي بشيكتاش قرار دارد. اين مركز شامل 200 فروشگاه با معتبرترين برندهاي دنيا است. همچنين در اين مركز هتل 5 ستاره، دفاتر تجاري، كافه و رستوران هاي درجه يك بين المللي، 14سالن سينما و... وجود دارد. شعبه نمادين apple  نيز به نام cube store  در مركز خريد زورلو قرار دارد. ساعت كاري اين مركز خريد از ساعت 10 صبح تا 10 شب مي باشد.

مركز خريد جواهر(Cevahir Mall)

مركز تجاري تفريحي جواهر از بزرگ ترين مراكز خريد در اروپا و تركيه است كه در منطقه شيشلي و درقسمت اروپايي استانبول واقع شده است. اين مركز داراي 300 فروشگاه با بسياري از برند هاي معروف دنيا همچون Adidas، Nick، Mango، Zara و... مي باشد. جواهر يك ساعت عظيم در مركز سقف شيشه اي دارد كه جذابيت اين مركز خريد را دو چندان كرده است.

مركز خريد جواهر 12 سالن سينما، سالن تئاتر، سالن بولينگ، پارك تفريحي سر پوشيده براي كودكان و رستوران دارد. ساعت كاري اين مركز خريد از ساعت 10 صبح تا 10 شب مي باشد.

مركز خريد وادي استانبول(Vadi Istanbul Mall)

مركز خريد وادي استانبول يكي از جديدترين مراكز خريد استانبول است كه در شمال  شهر استانبول در منطقه ساري ير و كنار جنگل بلگراد واقع شده است. در مركز خريد وادي مي‌توانيد برندهاي معتبري از جمله Bershka، Mavi، Mango، Desa و... را مشاهده و خريداري كنيد. اين مجموعه حاوي سالن سينما و تئاتر، سالن بدنسازي، زمين بازي كودكان و رستوران هاي جذاب است. ساعت كاري اين مركز خريد از ساعت 10 صبح تا 10 شب مي باشد.

بسياري از كساني كه به وادي استانبول مي روند، جذب طبيعت اين منطقه مي شوند. اگر قصد اجاره يا خريد خانه در تركيه را داريد اين منطقه از بهترين مناطق براي سكونت است.

مركز خريد فروم استانبول (Forum Istanbul)

مركز خريد فروم استانبول از بزرگترين مراكز خريد استانبول و تركيه است كه در قسمت اروپايي اين شهر در محله باغچه شهير قرار دارد. در اين مركز خريد مي توانيد از 286 فروشگاه و برندهاي معروفي همچون M&S، Mango، Zara، Karaca،  LCW و... خريد كنيد. مركز خريد فروم استانبول داراي سالن نمايش سينماي نمايش سينماي Imax، سالن بولينگ، آكواريوم سي لايف، پيست اسكي روي يخ، اتاق بازي مخصوص كودكان، پارك ژوراسيك و رستوران هاي مختلف است.

مركز خريد ونيزيا(Venizia Mall)

مركز خريد ونيزيا يكي از مراكز خريد زيبا در منطقه قاضي عثمان پاشا و در بخش اروپايي استانبول مي باشد. همانطور كه از نام اين مركز پيداست معماري آن از شهر ونيز ايتاليا الهام گرفته است كه در محوطه اي روباز رودي مصنوعي از ميان مركز رد مي شود و ميتوانيد با اجاره قايق(گندولا)درميان ونيزيا بچرخيد. در ميان آن نيز برجي شبيه برج ساعت سنت مارك ونيز واقع شده است. ونيزيا تركيبي از مراكز تجاري و مسكوني است.

 واحد هاي تجاري شامل فروشگاه هاي پوشاك و لوازم خانگي، سالن هاي سينما، رستوران و كافه مي باشد. يكي از نكات مثبت اين مركز خريد گذاشتن ويلچر براي افرادي ناتوان كه قادر به پياده رفتن نيستند مي باشد.

مركز خريد پالاديوم استانبول (Palladium Mall)

مركز خريد پالاديوم كه در بخش آسيايي استانبول قرار گرفته است از بزرگ ترين مراكز خريد تركيه است. پيش از هر چيز سبك معماري جالب و شگفت انگيز آن نظر شما را جلب مي كند. اين مركز خريد با 190 فروشگاه‌ مختلف، سالن سينما و تئاتر و فودكورتي بزرگ در حال سرويس دهي هستند.

مراكز خريد در استانبول بسيار است. ما در اين مقاله فقط به بخشي از آن ها پرداختيم. به شما پيشنهاد مي شود در سفر به تركيه به اين مراكز خريد سر بزنيد و لذت ببريد.

بهترین زمان سفر به استانبول

  • بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار است. چرا که از میزان بارش های فصلی کم شده و هوا طراوت خاصی را به خود می گیرد.
  • فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و داشتن فراغت بیشتر توسط مردم این شهر بسیار شلوغ می شود و همینطور شرایط جوی ترکیه هم به نسبت دیگر فصل های سال بسیار گرمتر می شود.
  • در فصل پاییز از قیمت تورهای مربوط به این شهر مبلغ زیادی کاسته می شود و همینطور شرایط جوی بسیارمناسبی هم نیز فراهم در شهر استانبول بنابراین بعد از فصل بهار پاییز بهترین زمان برای سفر به استانبول می باشد.
  • اگر که قصدتان از سفر به شهر استانبول گشت و گذار و تفریح در مناطق توریستی و هتل های آن است سعی کنید برنامه سفرتان در فصل زمستان نباشد، اما این فصل برای خرید بسیار مناسب است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.